مرجع اطلاعات ارزهای دیجیتال

توضیحاتی جامع در مورد ارزهای دیجیتال و دستگاه های ماینینگ

مرجع اطلاعات ارزهای دیجیتال

توضیحاتی جامع در مورد ارزهای دیجیتال و دستگاه های ماینینگ

  • ۰
  • ۰

مزرعه بیت کوین چیست؟ چگونه می توان یک فارم بیت کوین راه اندازی و از آن پول درآورد؟

رمزارزها اخیرا در بین مردم بسیار محبوب شده اند. اگر دو سال پیش سرمایه گذارانی را پیدا می کردید که درباره بیتکوین چیزی نشنیده بودند، امروزه به سختی می توانید سرمایه گذاری را پیدا کنید که در خصوص بیتکوین و مزرعه بیت کوین چیزی نداند. برخی معتقد هستند که رمزارزها و به طور کلی فناوری بلاکینگ آینده بسیار خوبی دارد. عده زیادی نیز بیتکوین را با طلا مقایسه می کنند. درواقع، هم بیتکوین و هم طلا بسیار محدود و کمیاب هستند و همچنین برای بدست آوردن هر دو شما باید با ماینینگ آنها را استخراج کنید. در این مقاله بحث خواهیم کرد که ماینینگ بیتکوین چگونه انجام می شود و داشتن فارم بیت کوین چقدر میتواند سوددهی داشته باشد. 

 فهرست

  1. مزرعه بیت کوین چیست
  2. یک مزرعه بیت کوین آنلاین و یک استخراج ابری بیت کوین چیست؟
  3. یک مزرعه بیت کوین آماده چقدر می ارزد؟ و آیا خرید آن می تواند سوددهی داشته باشد؟
  4. پیش بینی متخصصان در خصوص استخراج بیتکوین و سایر رمزارزها
  5. نتیجه گیری

1: یک مزرعه بیت کوین چیست؟ بزرگترین فارم بیت کوین در جهان

ماینینگ رمزارزهای برتر جهان ، فرآیند سختی است که نیاز به توان پردازشی بسیار بالایی دارد. تعداد بیت کوین محدود به 21 میلیون سکه است.به همین دلیل الگوریتم آن، به صورت تدریجی پیچیدگی(سختی) استخراج را افزایش و جایزه را کاهش می هد و یک مزرعه بیت کوین با گذر زمان و ثابت ماندن دستگاه ها، مقدارکمتری ارز استخراج خواهد کرد

برای مثال، ماینرها در 210 هزار بلوک اول به ازای هر بلاک 50 BTC پاداش می گرفتند که این رقم تا 50 درصد برای 25 سکه کاهش یافت. اکنون این رقم به 12.5 BTC رسیده است. طبق محاسبات اولیه، به دلیل افزایش پیچیدگی در این فرآیند، آخرین بیتکوین احتمالا در ماه مه سال 2140 استخراج خواهد شد.

مزرعه بیت کوین یک مقدار معین از تجهیزات گرافیک است که به سیستم توان محاسباتی می دهد. مالک این تجهیزات، مقدار معینی سکه به عنوان پاداش (جایزه) دریافت می کند.به عنوان یک قاعده می توان گفت که مزرعه استخراج رمزارزها از تعداد نامحدود کارت های گرافیک تشکیل شده است که روی یک یا چند کامپیوتر اجرا می شود.

ماینرهای حرفه ای تجهیزات ویژه ای دارند که فقط مخصوص کار ماینینگ است و به آنها  اسیک (ASIC) گفته می شود. این ASIC ها بر روی الگوریتم یک سکه معینی تنظیم می شوند و به طور محدود روی همان سکه کار می کنند. مثلا، کارت های گرافیک می توانند مجدد بصورت دست دوم فروخته شوند ولی ASIC ها فقط برای هدف ماینینگ ساخته شده اند و کاربرد دیگری ندارند. شما می توانید با استفاده از چندین دستگاه اسیک، یک مزرعه بیت کوین راه انداری کنید

بزرگترین تجهیزات ماینینگ در چین نصب شده اند کار ماینینگ رمزارزها در چین از سوددهی بالایی برخوردار است که دلایل عمده آن در ادامه آمده است.

  1. بزرگترین کارخانه های ساخت کارت گرافیک در چین قرار دارند. به همین دلیل شهروندان چینی این مزیت را دارند که این تجهیزات را با قیمت پایینتری خریداری کنند و کمتر هزینه لوجستیک بپردازند.
  2. قیمت برق: قیمت یک کیلووات برق در چین بین 3 تا 9 سنت است. یکی از دلایل عمده دیگر، حمایت دولت از ماینینگ رمزارزها است.
  3. برخی از استان های این کشور آب و هوای بسیاری مناسبی برای ایجاد مزرعه بیت کوین دارند و در نتیجه مالکان این مزارع هزینه تهویه و تعمیر کمتری می پردازند.
  4. نیروی کار ارزان: می دانیم که این کشور جمعیت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل دارندگان این مزارع می توانند از نیروی کار ارزان قیمت بهره مند شوند.

همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا بزرگترین مزرعه بیت کوین در چین راه اندازی شده است. این مزرعه استخراج بیت کوین در ایالت لیونینگ وجود دارد. البته چیز زیادی درباره مالکان آن مشخص نیست. بنظر می رسد که کل این مجموعه متعلق به چهار نفر است. این مزرعه بیت کوین در یک ساختمان سه طبقه است که با ماینر های ASIC کار می کند. بر اساس داده ای سال 2017 تعداد آنها حدود 3000 دستگاه است. مالکان این مزرعه بیت کوین در هر ماه حدود 80 هزار دلار هزینه برق پرداخت می کنند. اگر بخواهیم در باره سوددهی این فارم بیت کوین صحبت کنیم باید بگوییم که آنها در ماه حدود 600 تا 700 بیتکوین استخراج می کنند. حالا اگر کمترین مبلغ بیتکوین را نیز در نظر بگیریم سود آنها تقریبا 3.8 تا 4.4 میلیون دلار است.

  • ۹۸/۰۴/۱۶
  • ماینرز کمپ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی