مرجع اطلاعات ارزهای دیجیتال

توضیحاتی جامع در مورد ارزهای دیجیتال و دستگاه های ماینینگ

مرجع اطلاعات ارزهای دیجیتال

توضیحاتی جامع در مورد ارزهای دیجیتال و دستگاه های ماینینگ

  • ۰
  • ۰

اگر قصد استخراج استلار دارید، قبل از این کار به خاطر داشته باشید که بهتر است کمی وقت صرف کنید و بررسی کنید که آیا تنظیمات دستگاه استخراج استلار شما امکان سوددهی این کار را به شما می دهد. قیمت استلار خیلی نوسان دارد و همچنین تعداد ماینر ها نیز در این که شما چقدر در این کار سود کنید نقش مهمی ایفا می کند. در قیمت فعلی XLM، بررسی کنید که تنظیم ریگ ماینینگ چقدر برای شما می ارزد. قوی ترین سخت افزار برای دستگاهاستخراج استلار که می تواند برای این ماینینگ استفاده بشود ASIC ها است که متاسفانه امروزه خیلی گران است. اگر ماینینگ را با کامپیوتر انجام می دهید، یک GPU (کارت گرافیک ماینینگ) نمی تواند خیلی تولید قابل توجهی داشته باشد اما برای شروع استخراج استلار می تواند خوب باشد. نمودارهای سوددهی ماینینگ به شما نشان می دهد که با نرخ هش 1 Mh/s شما چند دلار امریکا می توانید به دست بیاورید. این نمودارها همچنین هزینه برق مصرفی را نیز محاسبه کرده اند. با افزایش تعداد ماینرها و هر باری که تقاضا برای نرخ هش بالاتر افزایش می یابد، سختی استخراج استلار افزایش می یابد. نرخ هش شما اساسا به معنی این است که شما برای ماینینگ بلوک های جدید، شما چقدر قدرت محاسباتی کامپیوتری در اختیار دارد.

نرخ هش اساسا به این مفهوم است که قدرت کامپیوتر شما برای ماینینگ بلاک جدید چقدر مناسب است. این به اصطلاح “زمان بلاک” نامیده می شود.   

استخراج استلار چگونه است

ماینر ASIC چیست؟ ماینینگ ریگ های ASIC ماشین هایی هستند که از مادربرد، چیپ ASIC ، و یک سیستم خنک کننده تشکیل شده اند. دستگاه های اسیک برای استخراج رمزارزهایی خاص طراحی شده اند و این کار را به بهترین شکل انجام می دهند. هدف این دستگاه ها، حل کردن معمای رمزارزهای متفاوت در یک زمان است. سرمایه گذاری اولیه در یکی از این ماشین ها می تواند در چندماه به سوددهی برسد، اما مساله اصلی سروصدای زیاد، گرما، میزان مصرف برق بالای این دستگاه و همچنین فرسودگی و استهلاک این ماشین ها بخاطر روشن بودن 24 ساعته آنها است.

نرخ هش چیست؟

نرخ هش به معنی مقیاسی است که تنظیمات سیستم شما در یک مدت معین چقدر حدس برای یک معما می تواند بزند. این نرخ به واحد هش در هر ثانیه است و برای حجم بالا بصورت KH/s, MH/s نوشته میشود. 

اصطلاح Ethash برای اشاره به اتریوم و اتریوم کلاسیک بکار می رود. Ethash به عنوان روشی مقاوم به ASIC است که با سختی حافظه ساخته شده است (با الزام به حافظه بالا، ASICهای استاندارد نمی تواند معماها را رمزگشایی کند). متاسفانه برای گرافیک ماینرها ، در اوایل 2018 نخستین ماینرهای ASICها برای Ethash به بازار معرفی شدند و بعد از آن اتریوم همانند بیت کوین تمرکززدایی خود را از دست داد.

SHA256 (الگوریتم هش امن) اساسا توسط NSA در سال 2002 طراحی شده بود. بعدا این الگوریتم در بیت کوین و تمام رمزارزهای مبتنی بر بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت. SHA256 یک هش 256 بیتی است که ماینرها توسط دستگاه های ماینر خود، آن را حل کرده و بلاک ها را اعتبار سنجی می کنند و در قبال آن جایزه دریافت می کنند.

الگوریتم اسکریپت شبیه به Ethash است که بعنوان یک الگوریتم مقاوم به ASIC طراحی شد اما متاسفانه ماینرهای ASIC این الگوریتم نیز وارد بازار شدند و رمزارزهایی مانند لایت کوین به سرنوشت بین کوین و اتریوم دچار شدند.

استخراج رمزارزهایی مانند بیت کوین که قابلیت استخراج توسط دستگاه های اسیک را دارند ، با استفاده از GPU بی فایده است

اگه توجه کرده باشید، یکی از بهترین کارت گرافیک های ماینینگ (GPU ها) در بازار حدود 400 دلار قیمت دارد. این گرافیک به شما فقط یک گیگا هش در ثانیه (GH/s) توان ماینینگ می دهد و انتماینر U2 که شما قادر به تهیه آن با قیمت 20 دلار هستید به شما دو GH/s توان ماینینگ می دهد. همیشه محاسبه کنید که آیا رمزارز مورد نظر شما ارزش ماینینگ را با توجه به خصوصیات دستگاه استخراج شما دارد.

در ماینینگ با کارت گرافیک، قابلیت های GPU ها در مدیریت پردازش های موازی نسبت به CPU خیلی بهتر است. این محاسبات اساسا مسائل ریاضی ساده هستند که در آنها GPU ها برای حل این مسایل خیلی بهتر هستند. یک CPU امروزه فقط برای ماینینگ رمزارزهایی قابل استفاده است که توسط ماینرهای ASIC قابل استخراج نباشند. شما می توانید. شما با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند ابزار محاسبه سودآوری ماینینگ می توانید میزان سوددهی خود را محاسبه کنید.

DAG Epoch چیزی است که سختی ماینینگ اتریوم نامیده می شود. در طول زمان همچنان که این ارز رشد می کند و تعداد ماینرها افزایش می یابد، سختی ماینینگ نیز رشد می کند. همراه با رشد سختی ماینینگ، نیاز به حافظه نیز افزایش می یابد. استخراج با کارت گرافیک ماینینگ کوچکتر به دلیل این ویژگی که مانع ماینینگ توسط ASICها می شود، تقریبا غیرممکن شده است.


برای خواندن ادامه این مطلب و مطالب مشابه از ماینرزکمپ دیدن بفرمایید

  • ۹۸/۰۴/۰۵
  • ماینرز کمپ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی